Chcemy grać uczciwie

Chcemy grać uczciwie

Coraz więcej firm bierze udział w konkursie „Przedsiębiorstwo Fair Play”

Ponad 600 firm z praktycznie wszystkich branż zdobyło w tym roku certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Jest to potwierdzenie, że firma działa rzetelnie, przestrzega wszelkich zobowiązań, uczciwie traktuje pracowników, kontrahentów i przedstawicieli lokalnej społeczności.
Na uroczystej gali, 16 grudnia, w stołecznym Pałacu Kultury, 15 firm otrzymało statuetki „Przedsiębiorstw Fair Play”. To szczególne wyróżnienie, przyznane najlepszym spośród 600, które w tym roku uzyskała certyfikaty. Nie mogły one mieć jakichkolwiek zaległości w spłacaniu wszystkich należności i kredytów, nie mogły prowadzić sporów z pracownikami, musiały się wyróżniać w akcjach charytatywnych i działalności na rzecz środowiska.

Polski wzorzec solidności

– Przestrzeganie tych zasad to dla nas standard, od początku działamy solidnie. Firma dobrze prosperuje, znalazła miejsce na rynku. Nie mamy żadnych kłopotów z wypełnianiem swych zobowiązań, więc nie musimy specjalnie się wysilać, by sprostać wymogom kapituły. Statuetka to jeden z elementów potwierdzających wiarygodność, dowód dla naszych partnerów, że mają do czynienia z firmą całkowicie rzetelną – mówi Stefan Bieszczad, prezes i właściciel Suret sp. z o.o. w Dębicy, zajmującej się obsługą magazynową i transportem wewnętrznym na rzecz innych przedsiębiorstw. Suret dobrze wykorzystał coraz powszechniejszą tendencję do powierzania firmom zewnętrznym wszelkich usług niezwiązanych z bezpośrednią działalnością wytwórczą. W ciągu 13 lat istnienia zatrudnienie wzrosło z 80 do 440 osób.
Sprostanie regułom programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” nie było też zbyt trudne dla innego ze zdobywców statutetek, bydgoskiej firmy Slican sp. z o.o., która oferuje telefony cyfrowe, domofony, centrale abonenckie i programy integrujące telefony z sieciami komputerowymi. W 1992 r. Slican zatrudniał pięć osób, dziś ponad 90.
– Działamy zgodnie z naszą najlepszą wiedzą i chęciami, uczestniczymy w życiu gospodarczym, stosując właściwe, jak sądzę, uniwersalne standardy. Wybieramy chyba właściwą ścieżkę rozwoju. Na udział w konkursie nie patrzę przez pryzmat kalkulacji, „co to nam może dać”, ani nie oczekuję od razu wymiernych korzyści. To jeden z elementów budowy marki i pozycji firmy, ale inne czynniki też są ważne – twierdzi Grzegorz Piszczek, prezes i jeden z trzech udziałowców Slicanu.

Poddaj się weryfikacji

Już ósmy rok polskie przedsiębiorstwa walczą o tytuł „Fair Play”. Coraz więcej firm dochodzi do wniosku, że warto poddawać swą działalność dokładnej weryfikacji ze strony organizatorów.
– Wyróżniani są ci uczestnicy życia gospodarczego, którzy kierują się szeroko pojętymi zasadami uczciwości, rzetelności i wrażliwości na problemy otoczenia. Wysokie wymagania tego programu sprawiły, że zyskał on dobrą opinię jako niezależny czynnik oceniający poziom etyczny polskiego biznesu – mówi Mieczysław Bąk, szef komisji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”

 

Wydanie: 1/2006

Kategorie: Kraj

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy