Duży może więcej

Duży może więcej

ITAL-MOT w grupie POL-MOT Auto. Trafna fuzja na trudne czasy

POL-MOT Auto, firma do tej pory kojarzona głównie ze Škodą, rozszerza ofertę o kolejne marki. W ostatnich dniach doszło do połączenia POL-MOT Auto z POL-MOT Auto bis, dilerem Opla i Chevroleta – oraz ITAL-MOT, dilerem Fiata. Od tej pory wszystkie trzy spółki będą działać jako POL-MOT Auto.
– Konsolidacja struktur organizacyjnych pod wspólnym zarządem pozwoli na obniżenie kosztów działalności, szybszy rozwój firmy, poprawę efektywności i osiągnięcie jeszcze wyższego poziomu usług – mówi Tomasz Figaszewski, dyrektor zarządzający POL-MOT Auto Oddział ITAL-MOT.
ITAL-MOT jest dilerem Fiata z tradycjami – od 18 lat sprzedaje i naprawia pojazdy włoskiego koncernu, a należący do niego warszawski salon serwisowy i sklep z częściami obsługiwał samochody już w latach 60.

Cztery mocne nogi

Czas na taką fuzję jest bardzo dobry. Trudne czasy, a takie przeżywa gospodarka nie tylko w Polsce, to odpowiedni moment, by się łączyć. Dziś POL-MOT Auto jest już dilerem czterech wiodących marek na polskim rynku samochodów zarówno osobowych, jak i dostawczych, czyli Škody, Opla, Chevroleta i Fiata.
Opel broni skutecznie wysokiej pozycji rynkowej, wprowadzając tak atrakcyjne modele jak choćby Insignia.
Fiat obecnie wyjątkowo dobrze sobie radzi na polskim rynku, zajmując w poszczególnych miesiącach pierwsze lub w najgorszym razie drugie (po Škodzie) miejsce wśród wszystkich marek samochodów osobowych. W skali globalnej, po przejęciu Chryslera, a wcześniej Zastawy, dziś sygnalizuje apetyt na Opla.
Škoda zaś (członek grupy Volkswagen) w 2008 r. ustanowiła swój światowy rekord: czeski producent sprzedał aż 675 tys. nowych samochodów, co oznacza wzrost o ponad 7%, osiągnięty w trudnej, przeżywającej kryzys branży motoryzacyjnej. W Polsce Škoda w ubiegłym roku zajęła drugie miejsce – 33 tys. sprzedanych nowych aut osobowych i 11,5-procentowy udział w rynku. Tylko o krok ustąpiła Toyocie (35 tys. sprzedanych samochodów). Fiat w zeszłym roku uplasował się na trzecim miejscu ze sprzedażą 29 tys. nowych samochodów osobowych.
Fiat jest natomiast absolutnym liderem wśród pojazdów dostawczych – sprzedał ponad 12 tys. aut użytkowych w 2008 r. i zwiększył udział w polskim rynku aż do 21%. Takich samochodów jak Doblo (Van roku 2006 w plebiscycie dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata), Scudo (Van roku 2008) czy Fiorino (Van roku 2009) nie trzeba reklamować. (Volkswagen, który zajął drugie miejsce, sprzedał w Polsce tylko 7 tys. „dostawczaków”).

Do wyboru, do koloru

ITAL-MOT oferuje osiem modeli samochodów dostawczych Fiat (z pełnym odliczeniem VAT) dostępnych w kilkudziesięciu wersjach.
Najmniejszy to Seicento Van (w cenie 22,9 tys. zł plus VAT), potem Panda Van (od 27,5 tys. zł), Grande Punto Van (od 32,4 tys. zł), Fiorino (od 34,9 tys. zł), Strada (od 43,3 tys. zł), Doblo (od 42,2 tys. zł) – czyli auta dla mniejszego i średniego biznesu, o kubaturze od 1 do 17 m – aż po Scudo (od 63,2 tys. zł) i Ducato (od 70,2 tys. zł).
Pojazdy te można dowolnie konfigurować, co pozwala sprostać oczekiwaniom każdego przedsiębiorcy. Wystarczy wspomnieć, że Scudo jest oferowane w 62 wersjach, a Ducato aż w 72 wersjach. W tym aucie można stworzyć niemal niezliczoną ilość konfiguracji, zaczynając od samej kabiny z podwoziem, które można zabudować w dowolny, wybrany przez klienta sposób: otwartą skrzynią, platformą, kontenerem, w wersjach krótkich, średnich, długich, przedłużonych. Jest też Ducato osobowe, przewożące 5, 6, 8, 9, 13, a nawet 16 pasażerów.
Bogatej ofercie rabatowej obejmującej te pojazdy towarzyszą kredyty na pięć lat z zerowym oprocentowaniem, sięgające nawet 70% wartości auta.
– Oprócz promocji stosowanych przez Fiata mamy też mnóstwo naszych własnych, dilerskich promocji. To cała książka sprzedaży specjalnej, pozwalająca na indywidualne negocjacje między klientem a sprzedawcą – podkreśla dyr. Figaszewski.
Możliwe są rabaty nawet do 20% wartości auta. Przykładowo, jeśli chodzi o Cromę, upust zależnie od wyposażenia może wynieść do 25 tys. zł od ceny wynoszącej 88-120 tys. zł.

Wchodzisz i wyjeżdżasz

W oddziale ITAL-MOT wiele aut można nabyć od ręki: przychodzi się, kupuje i od razu wyjeżdża wybranym fiatem. Chodzi tu o standardowe wersje modeli Panda, Fiorino, Doblo, Ducato, Scudo, bo jeśli klient zamawia różne dodatkowe opcje, musi oczywiście poczekać kilka dni.
Na miejscu załatwia się też wszelkie formalności związane z uzyskaniem kredytu czy załatwieniem wynajmu długoterminowego. W salonie serwisowym wkrótce ruszy druga zmiana – czyli samochody będą obsługiwane od godz. 6 do 22.
Dobra lokalizacja salonu i profesjonalna obsługa sprawiają, że z usług ITAL-MOT korzysta wiele znanych osób. Jednym z klientów firmy jest aktorka Alina Janowska, która nie bez powodu regularnie kupuje i serwisuje swe kolejne fiaty właśnie w ITAL-MOT.

Salony ITAL-MOT
Sprzedaż – Warszawa, al. Wojska Polskiego 60, tel. 22 839-37-10, handel@ital-mot.com.pl
Serwis i sklep – Warszawa, ul. Rydygiera 6, tel. 22 669-43-32, serwis@ital-mot.com.pl

Wydanie: 20/2009

Kategorie: Kraj

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy