W dniach 1-5 sierpnia odbędzie się w Krakowie czwarta z kolei edycja Festiwalu Podmiotów Intensywnie Śpiewających – Tydzień Piosenki. Wydarzenie to powoli nabiera rangi ogólnokrajowego festiwalu docenianego przez publiczność i artystów.
W tym roku festiwal organizowany jest w Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, gdzie w pierwszym tygodniu sierpnia zaprezentowanych zostanie 5 koncertów i spektakli artystów związanych z Piwnicą pod Baranami, Lochem Camelot oraz Pracownią Piosenki Michała Zabłockiego. Wydarzenia charakteryzować się będą autorskim repertuarem oraz będą wykonywane zarówno przez znanych, jak i wschodzących artystów. Dzięki temu dorocznemu wydarzeniu podtrzymywana i rozwijana jest tradycja krakowskiej piosenki literackiej.
W pierwszym dniu festiwalu, w środę 1 sierpnia wystąpi Aga Dyk – wokalistka zespołu Brathanki, tym razem w solowym materiale z płyty „Odlot na Dominikanę”. Śpiewa piosenki do słów Michała Zabłockiego, Anety Stokes i własnych, z muzyką Marka Kościkiewicza, Marcina Nierubca, Marcina Kuczewskiego, Marcina Cyzowskiego i własną. Drugi dzień (2 sierpnia) to koncert poświęcony pamięci Anny Szałapak. Publiczność będzie miała okazję obejrzeć koncert z 2015 r. w wykonaniu artystki z towarzyszeniem rozbudowanego zespołu muzycznego grającego na żywo. Aranżacje wykona i zespół poprowadzi Jasiek Kusek, akompaniator i współautor pierwszego wykonania Anikotów. 3 sierpnia to święto Teatru Loch Camelot, który w czerwcu 2018 r. obchodził swoje piąte urodziny. Koncert nieco wspomnieniowy, ale także z premierami, jak zwykle w Camelocie pod hasłem „żart, łezka i groteska”, a wszystko w najlepszym literackim i muzycznym wykonaniu artystów Teatru. Reżyseria i kierownictwo muzyczne – Ewa Kornecka, współpraca muzyczna – Stanisław Rzepiela, współpraca scenariuszowa – Michał Chludziński, projekcje video, scenografia, światło – Ada Bystrzycka. Kolejnego dnia zakończenie sezonu świętować będzie Piwnica pod Baranami, która wystąpi w repertuarze piwnicznych kompozytorów. Ostatni dzień to absolutna prapremiera – poemat jazzowy Bona Sforza d’Argona, czyli jak zaczęła i skończyła polska królowa. Katarzyna Cygan śpiewa libretto Michała Zabłockiego z muzyką Kuby Stankiewicza w scenicznym trójgłosie z autorem i kompozytorem. Artystom towarzyszą: Grzegorz Ziółek – fortepian, Kamila Drabek – kontrabas, Bartosz Szablowski – perkusja. Reżyseria Anna Kękuś.
Wszystkie koncerty odbędą się na scenie Akademii Sztuk Teatralnych przy ul. Straszewskiego 21-22 w Krakowie o godz. 19.00.
W 2013 r. w Krakowie powstał Amalgamat Podmiotów Intensywnie Śpiewających, którego celem jest produkcja i promocja polskiej piosenki o wysokich walorach artystycznych. W skład amalgamatu weszły między innymi Piwnica pod Baranami, Loch Camelot i Pracownia Piosenki Michała Zabłockiego zarządzana przez Fundację Poemat. W dniach 2-9 sierpnia 2014 r. przeprowadził I Tydzień Piosenki w Krakowie, w ramach którego odbyło się 26 recitali i koncertów, wyłącznie w języku polskim. W związku z dużym zainteresowaniem odbiorców, powtórzono formułę koncertów, organizując w dniach 1-8 sierpnia 2015 r. II Tydzień Piosenki w Krakowie składający się z 27 wydarzeń artystycznych. Po przewie w 2016 r., spowodowanej Światowymi Dniami Młodzieży, spełniając dalsze oczekiwania publiczności, w sierpniu 2017 r. organizatorzy po raz kolejny zaprosili widzów do spędzenia tygodnia z piosenką literacką, tym razem do Teatru Variete w Krakowie.
Organizatorami są: Fundacja Poemat, Kraków – Miasto Piosenki, Pracownia Piosenki Michała Zabłockiego
Partnerami: Piwnica pod Baranami, Teatr Loch Camelot, portal biletyna.pl
Patronat honorowy: Narodowe Centrum Kultury
Patronat medialny: KARNET, Tygodnik Przegląd, Miesięcznik Kraków, AMS, Kulturatka, portal medialny.pl, Wybieram Kulturę, strefapiosenki.pl, InfoMuza f
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy