Seryjni

Seryjni

Seriale stały się dziś pożywką dla artystycznego fermentu. Zyskują tym, że są blisko życia i szybko reagują na problemy społeczne. Serial ma przy tym narzędzia, którymi nie dysponuje kino: dzięki wielogodzinnej fabule może stworzyć skomplikowany świat przedstawiony i rozbudowane psychologicznie portrety bohaterów. Seriale nowej generacji ogląda jedna czwarta Polaków. Polscy „seryjni” to przede wszystkim ludzie młodzi (15-34 lata), mieszkańcy dużych miast, częściej mężczyźni niż kobiety. 57% z nich na oglądanie poświęca przynajmniej dwie godziny dziennie. Seriale są czymś w rodzaju przeżycia pokoleniowego dzisiejszych nasto- i dwudziestolatków. To tzw. milenialsi, wychowani w czasach transformacji, którzy szybko przystosowali się do ery internetu, a także generacja Z, urodzeni w latach 90. i wychowani w świecie urządzeń cyfrowych.

Cały tekst można przeczytać w „Przeglądzie” nr 51/2016, dostępnym również w eWydaniu.

Kategorie Kultura, Media

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy