Bezpieczniej na drodze

Bezpieczniej na drodze

Andrzej Gostyński, dyrektor Biura Ubezpieczeń Komunikacyjnych PTU SA

Polskie Towarzystwo Ubezpieczeń rozszerza zakres ochrony dla zmotoryzowanych

– Mamy trzy podstawowe ubezpieczenia komunikacyjne: OC (odpowiedzialność cywilna), AC (autocasco), NNW (następstwa nieszczęśliwych wypadków). Co nowego można w tej dziedzinie zaproponować zmotoryzowanym?
– Najważniejsze, by zapewnić pełną ochronę ubezpieczeniową osobom poruszającym się samochodem, zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Ta pełna ochrona ubezpieczeniowa polega na tym, że należy przewidywać najczęściej spotykane sytuacje, mogące zdarzyć się w trakcie podróży w kraju czy za granicą. PTU w ramach swego pakietu ubezpieczeniowego jest w stanie zagwarantować taki właśnie, maksymalnie szeroki zakres ochrony, uwzględniający rozmaite zdarzenia, jakie mogą spotkać zmotoryzowanych.

– Z czego składa się taki pakiet?
– Z zestawu produktów ubezpieczeniowych, obejmujących wszelkie rodzaje ryzyka komunikacyjnego. Klient może wykupić pakiet noszący nazwę „Moje auto” w całości, bądź zrezygnować z niektórych jego elementów. Żeby ułatwić mu dokonanie świadomego wyboru, proponujemy wypełnienie prostej ankiety, prezentującej nasze produkty komunikacyjne i wybrane produkty ubezpieczeń osobowych (tj. Gamma 3 i PTU Tourist) oraz oferowane w ich ramach usługi. W ten sposób dokładnie wiadomo, za co się płaci i czego należy oczekiwać od PTU, a na etapie likwidacji szkód nie dochodzi do sporów i różnic zdań między klientem a towarzystwem ubezpieczeniowym. Wykupienie tego pakietu w całości stanowi najpełniejszą ochronę istniejącą na polskim rynku ubezpieczeniowym.

– Czy rzeczywiście zmotoryzowani dostają w ten sposób coś więcej, niż gwarantują im inne towarzystwa ubezpieczeniowe?
– Jestem o tym przekonany. Przykładem może być choćby dodatkowe ubezpieczenie szyb samochodowych, które można dokupić do AC lub OC. Usuwa ono właśnie jedną z luk, istniejących dotychczas w ochronie ubezpieczeniowej. Nasze analizy wykazały, że uszkodzenia szyb zdarzają się dość często, tymczasem, ze względu na relatywnie niski koszt napraw, zwykle nie były one pokrywane z ubezpieczenia AC i właściciel musiał płacić za to oddzielnie, co było dość istotną dolegliwością. Wykupienie takiego ubezpieczenia, obejmującego naprawę uszkodzonej szyby lub jej wymianę (także na miejscu u klienta), nie powoduje przy tym utraty zniżek w innych naszych ubezpieczeniach. Warto wspomnieć też o naszej oryginalnej opcji w ubezpieczeniu AC pod nazwą „Szkoda drobna” (czyli do wysokości 1,5 tys. zł), która stanowi nowość na polskim rynku ubezpieczeniowym i znacząco poprawia poziom standardowych warunków ubezpieczenia AC. Klient, decydując się na likwidację szkody w trybie tej opcji ubezpieczenia, otrzymuje zwrot kosztów naprawy w terminie siedmiu dni, ponadto nie traci w następnym roku ubezpieczenia zniżek w składce, mimo iż miał „drobną szkodę”. W ramach naszego ubezpieczenia AC mamy także opcję pokrycia kosztów dorobienia kluczyków (nawet zagubionych), co w innych towarzystwach ubezpieczeniowych na ogół nie podlega ochronie. Gwarancję pełnego bezpieczeństwa zapewniamy również w ten sposób, że klient, zgłaszając szkodę w naszym Centrum Telefonicznym, może uzyskać wszelką pomoc oraz informację, zarówno w Polsce, jak i w całej Unii Europejskiej.

– Na przykład jaką? Załóżmy, że gdzieś w rumuńskich górach rozbiłem chłodnicę i nie mogę jechać dalej.
– To dzwoni pan do Polski pod numer (22) 575 98 98. Nasze produkty Assistance zawierają najszerszy dostępny na rynku zakres pomocy. Obejmują one m.in. holowanie albo naprawę na miejscu zdarzenia, nocleg, pojazd zastępczy, powrót do kraju. Polacy coraz chętniej jeżdżą samochodami za granicę i ochrona, na jaką mogą liczyć w ramach Assistance, staje się dla nich ważna. Zapewniają ją nasi partnerzy w innych państwach. Nawet więc w tych rumuńskich górach przyjedzie do pana autopomoc. Pana samochód albo będzie naprawiony na miejscu, albo zaholowany do dobrego warsztatu, pan wraz z rodziną znajdzie się w przyzwoitym hotelu, nastąpi likwidacja szkody. Wszystko to oczywiście na koszt towarzystwa ubezpieczeniowego. Podkreślam, że w ramach ubezpieczenia Assistance, PTU świadczy ww. usługi nie tylko w razie wypadku czy stłuczki, ale i awarii do wysokości limitów określonych w ogólnych warunkach tego ubezpieczenia. Jeśli więc samochód po prostu się zepsuje, także zapewniamy skuteczną ochronę, a to jest ewenement na polskim rynku ubezpieczeniowym.

– Ile kosztuje to ubezpieczenie?
– Wykupienie tak pełnego i szerokiego zakresu usług Assistance kosztuje na teren Polski zaledwie 65 zł, a z rozszerzeniem na obszar Unii Europejskiej 153 zł rocznie. To chyba niewiele za poczucie pełnego bezpieczeństwa w podróży. Każdy klient, wykupujący u nas ubezpieczenie komunikacyjne, bez względu na wartość samochodu, otrzymuje przy tym dodatkowo tzw. pakiet bezpieczeństwa. Pakiet ten zawiera instrukcję mówiącą, co należy robić w razie wypadku, formularz wspólnego oświadczenia uczestników o zdarzeniu drogowym, a także specjalną przezroczystą naklejkę służącą do ewentualnego zabezpieczenia i oznaczenia uszkodzeń szyby, chroniącą przed rozszerzeniem się pęknięcia do chwili naprawy. Naklejka ta stanowi także informację dla warsztatu, bo jeśli uszkodzenie jest większe niż jej średnica, to od razu wiadomo, że szyby nie należy naprawiać, lecz trzeba ją wymienić.

– Dziś na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych panuje konkurencja, niełatwo zdobyć klienta.
– Klientów chcemy nie tylko zdobywać, ale i utrzymywać przy sobie. Coraz lepiej i szybciej radzimy sobie z likwidacją szkód. Przyczynia się do tego elektroniczny system likwidacji szkód, wdrożony już w województwie mazowieckim, który niebawem obejmie całą Polskę. Nie ma lepszej reklamy dla towarzystwa ubezpieczeniowego niż dobrze zlikwidowana szkoda.
Aby klienci z nami zostali, muszą wiedzieć, że otrzymują jak najlepszą opiekę ubezpieczeniową. I dlatego mamy wielu wiernych klientów, którzy są z nami już od kilkunastu lat.

 

Wydanie: 5/2007

Kategorie: Wywiady

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy