Pro Wiesław Kotowski, autor komentarzy prawnych do kodeksu drogowego Podniesienie dopuszczalnej prędkości na polskich autostradach do 140 km/godz. i na drogach ekspresowych do 120 km/godz. nie jest dobrym posunięciem. Nie można dopasowywać prędkości do mentalności kierowców, którzy tę prędkość nagminnie przekraczają. Może to jedynie zmniejszyć statystykę wykroczeń. Najpierw trzeba rozwiązać sprawę jakości dróg i dbać o nie, wtedy prędkość 140 km/godz. będzie optymalna. Obecny przepis jest kryminogenny. Dążymy do poprawy bezpieczeństwa, jednak nie osiągniemy tego przez poluzowanie rygorystycznego przepisu, ale przez dobre wychowanie i wysoki poziom egzaminów na kierowców. Kontra Wiesław Szczepański, poseł SLD, wiceprzewodniczący Komisji Infrastruktury Nie popełniono błędu, bo wszystkie statystyki pokazują, że prędkość na autostradach i dwupasmowych drogach ekspresowych nie przenosi się na liczbę wypadków. Poza tym prędkość 140 km/godz. nie jest nakazem. Mamy coraz więcej nowych samochodów i wydaje się, że na drogach kilkupasmowych, gdzie nie wyprzedza się przed pojazdem jadącym z naprzeciwka, nie powoduje się większego zagrożenia. Dodam jeszcze, że zmiana przepisu o dopuszczalnej prędkości nie wyszła z Sejmu, ale trafiła tutaj jako poprawka Senatu. Może senatorowie chcieli się przypodobać kierowcom, ale posłowie tego nie odrzucili. Przyjęli prawie jednogłośnie. Udostępnij: Kliknij, aby udostępnić na Facebooku (Otwiera się w nowym oknie) Facebook Kliknij, aby udostępnić na X (Otwiera się w nowym oknie) X Kliknij, aby udostępnić na X (Otwiera się w nowym oknie) X Kliknij, aby udostępnić na Telegramie (Otwiera się w nowym oknie) Telegram Kliknij, aby udostępnić na WhatsApp (Otwiera się w nowym oknie) WhatsApp Kliknij, aby wysłać odnośnik e-mailem do znajomego (Otwiera się w nowym oknie) E-mail Kliknij by wydrukować (Otwiera się w nowym oknie) Drukuj
Tagi:
Przegląd









