EKSPERT rad

Maciej Kossowski z firmy Wealth Solutions – Warto inwestować w realne i fizyczne obiekty, np. ziemię, ale także wszelkiego rodzaju obiekty kolekcjonerskie: dzieła sztuki, znaczki, monety, autografy itp. W przypadku inwestowania w ziemię nie chodzi jednak o kupno dowolnej działki w dowolnym miejscu. Strategię, która przynosi zyski rzędu 30-40% rocznie, można określić w skrócie: od hektara do metra. Ideą jest kupno taniej ziemi rolnej, która zostanie podzielona na mniejsze działki pod budowę domów jednorodzinnych. Oczywiście kluczowa jest lokalizacja. W mojej ocenie największe perspektywy mają południowo-zachodnie okolice Warszawy, 25-65 km od stolicy. Tam można jeszcze kupić ziemię rolną po 20-30 zł za metr. Jednocześnie dzięki coraz lepszym połączeniom komunikacyjnym czas dojazdu do miasta jest podobny jak w przypadku wielu dzielnic Warszawy. Widoczna jest tendencja do wyprowadzania się mieszkańców miasta poza jego obręb. Dzięki temu ziemia rolna za kilka lat może zostać sprzedana kilka razy drożej już jako działki pod budowę domów. – Ciekawym pomysłem jest inwestowanie w wino. Ten rynek jest bardzo obiecujący. Z jednej strony, mamy ograniczoną podaż najlepszych win – mówimy tutaj o regionie Bordeaux. Z drugiej strony, popyt na te trunki stale rośnie, szczególnie na rynkach wschodzących, takich jak Chiny. Efektem jest stabilny wzrost cen, który nie wynika ze spekulacji, ale z relacji między podażą a popytem. Przeciętne zyski z inwestycji w wino to 40% rocznie, jednak zdarzają się również wina, które drożeją o 100-150% rocznie. Polacy zainwestowali w wino już ponad 50 mln zł. Udostępnij: Kliknij, aby udostępnić na Facebooku (Otwiera się w nowym oknie) Facebook Kliknij, aby udostępnić na X (Otwiera się w nowym oknie) X Kliknij, aby udostępnić na X (Otwiera się w nowym oknie) X Kliknij, aby udostępnić na Telegramie (Otwiera się w nowym oknie) Telegram Kliknij, aby udostępnić na WhatsApp (Otwiera się w nowym oknie) WhatsApp Kliknij, aby wysłać odnośnik e-mailem do znajomego (Otwiera się w nowym oknie) E-mail Kliknij by wydrukować (Otwiera się w nowym oknie) Drukuj

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Aby uzyskać dostęp, należy zakupić jeden z dostępnych pakietów:
Dostęp na 1 miesiąc do archiwum Przeglądu lub Dostęp na 12 miesięcy do archiwum Przeglądu
Porównaj dostępne pakiety
Wydanie: 15/2011, 2011

Kategorie: ABC BANKOWOŚCI, czesc I
Tagi: NBP